« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
آموزش‌وپرورش
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای طرح ورزش فرهنگیان با همکاری بیش از ۳۳ هزار مربی تربیت‌بدنی در سراسر کشور، انجام تست سلامت و تهیه شناسنامه سلامت برای فرهنگیان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اوای رودکوف،  مهرزاد حمیدی در جلسه شورای سیاست‌گذاری ورزش فرهنگیان که در ساختمان علاقه‌مندان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در بین دستگاه‌های کشور، به علت داشتن ۹۵۰ هزار نیروی انسانی یکی از بی‌نظیرترین دستگاه‌ها است، به‌طوری‌که نیروی انسانی آموزش‌وپرورش با همه دستگاه‌ها برابری می‌کند.

وی با اشاره به تلاش‌های حوزه مدیریت برای رفع مشکلات منابع انسانی اظهار کرد: همان‌طور که برای جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنیم، ضروری است برای حفظ سلامت و شادابی فرهنگیان برنامه‌ریزی کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: انجام تست سلامت و همچنین صدور شناسنامه سلامت برای فرهنگیان در قالب اجرای این طرح انجام می‌شود.

وی افزود: ممکن است برخی از فرهنگیان به دلایلی ازجمله امراض جسمی و روحی، متقاضی بازنشستگی پیش از موعد باشند و یکی از مسائل مهم نیروی انسانی، مسئله معیشت است اما مسئله بسیار مهم دیگر فرهنگیان، موضوع سلامت جسمانی و تقویت توانایی و شادابی است، بنابراین با اجرای این طرح به حفظ سلامت و شادابی کارکنان کمک می‌کنیم تا نیروی انسانی شاداب، پرتوان و سرشار از روحیه امید داشته باشیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت‌بدنی، بالغ‌بر ۳۳ هزار نیرو داریم لذا برای اجرای طرح ورزش فرهنگیان بسیج می‌شویم.

وی اظهار کرد: ۳۰۸۰ مکان ورزشی داریم برای اجرای این طرح، ساعاتی از وقت آن را به ورزش فرهنگیان اختصاص می‌دهیم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش افزود: از لحاظ برنامه و محتوا تلاش می‌کنیم تا طرح ورزش فرهنگیان را درشان آموزش‌وپرورش پیش ببریم، بنابراین ازلحاظ محتوا معتقد به ورزش صحیح هستیم و باید به‌جای ایجاد رقابت و برگزاری مسابقات به ورزش صحیح بپردازیم.

وی ادامه داد: استفاده از پوسترهای ایست ورزی باهدف کاهش دردهایی نظیر کمردرد از ویژگی‌های این طرح خواهد بود و برای توسعه ورزش فرهنگیان نیازمند همکاری همه حوزه‌ها است و یک معاونت به‌تنهایی نمی‌تواند کار را جلو ببرد و اهداف را محقق سازد.

در ادامه این جلسه گودرز کریمی فر، مدیرکل پشتیبانی اظهار کرد: ورزش باید امیدزایی را جایگزین امید زدایی کند و این مسئله با جدیت پیگیری شود.

فرحناز مینایی پور، مدیرکل امور زنان نیز اظهار کرد: ۵۵ درصد فرهنگیان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند لذا ضروری است شرایط ورزش خانم‌ها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم خانم‌های فرهنگی هفته‌ای سه ساعت فعالیت ورزشی انجام دهند و طرح غربالگری برای خانم‌های شاغل در حوزه ستادی انجام می‌شود.



منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: